SZÓLÍTS A NEVEDEN

Leírás: 

A Call Me By Your Name az 1980-as évek elején játszódik, egy értelmiségi család lombardiai nyaralójában. Itt tölti a nyarat szüleivel a 17 éves Elio, aki szép lassan beleszeret professzor apja náluk vendégeskedő új amerikai asszisztensébe, a huszonéves Oliverbe.

Véleményem:

A Szólíts a neveden az LMBTQ filmek között talán az egyik leghíresebb alkotások közé tartozik Timothée Chalamet és Armie Hammer főszereplésével. A történet az 1980-as évek Olaszországában játszódik, ami nekem nagyon tetszett, habár nem szeretem az ilyen stílusú filmeket. 

 Maga a film egy nyári vakációról szól. Elio (Timothée Chalamet) és családja látogatóba fogad egy ifjú régészt, Olivert (Armie Hammer). Maga a film tökéletesen leírja az első szerelem csodálatos érzését és az utána való rossz érzést, hogy mindaz, ami volt, véget ért. Ugyan ezt élte át Elio is. Na, de ne siessünk ennyire előre. 

 A film azonban nagyon szépen bemutatja azt, hogy milyen egy támogató család és a jó családi kapcsolat, ugyanis amit az apja mondott Elionak, miután Oliver elment az valami csodálatos volt. Bevallom őszintén és férfiasan, bekönnyeztem. LMBTQ szempontból egy jó filmnek mondanám, hiszen tényleg nagyon jól leírja az első szerelmet. Ténylegesen egyetlen jelenet volt, ami kihúzta nálam a gyufát (igen, az a bizonyos barackos jelenet). Ezen kívül viszont nagyon szerettem a filmet. A színészeket egyszerűen imádtam. Timothée itt lett örök szerelem, ha színészekről van szó (ha a valóságról, akkor maradok a páromnál). Azonnal elvarázsolt a színészi játéka. Az, ahogyan tudja alakítani a karaktert. Az első óta még egyszer láttam a filmet és csak egyre pozitívabb véleményt tudok róla mondani. Az egyetlen, ami nem igazán nyerte el a tetszésemet, az a filmnek a régies hatása, de azon könnyen átsiklottam, hiszen így adott neki különleges élményt. 

 Ezek után méginkább azt mondom, hogy szeretném elolvasni a könyvet, hiszen kíváncsi vagyok, hogy az a bizonyos jelenet, illetve a romantikus része hogyan van megírva az egész történetnek. Összességében egy nagyon jó kikapcsolódást nyújtó filmről van szó, amit szerintem még újra fogok nézni néha.  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉVADKRITIKA - KI VAGY TE

Egy ígéretes fiatal rendező, a hazai filmiparban

Bemutatták a Dűne 2.-t, megvan, mikor jön Magyarországra