Megérkezett a Shadows and Bone várva várt 2. évada

 Leírás:

Gonosz erők áskálódnak egy fiatal katona ellen, amikor felfedi varázserejét, amellyel egyesítheti világát. Leigh Bardugo Grishaverzum regényei alapján.

Véleményem:

Ez az évad azon nézők számára volt egy nagy csalódás, akik a sorozatnak minden kötetét olvasták. Hiszen egy-két ilyen véleményt elolvasva azt veszem észre, hogy a második évadba bele akarták rakni az összes többi könyvet. Így viszont nem értem, mi alapján röppent szárnyra a hír, hogy jön a harmadik évad. Passz. Majd kiderül. No, de a második évad. Őszintén szólva én még csak a trilógiának az első részét kezdtem el, de második évadból annyit levettem, hogy nagyon sokat ugrált a jelenetek között. Erősen kellett figyelni, mikor, hol van az ember.

Ezt leszámítva viszont ismételten egy remek színészi alakításokkal teli évadot kaptunk. Arról ugyanis nem a színészek tehetnek, hogy összecsapott lett a forgatókönyv. Külön öröm, hogy a rendezőknek annyira tetszettek a magyar tájaink szépségei, hogy a második évadban is fel-fel bukkan egy magyar város. Ki találja ki, hol forgattak? Bevallom őszintén, ezen a kérdésen én is sokat agyaltam, de nem árulom el. Ha rájöttetek, írjátok meg, kíváncsi vagyok, ki találja el.

Őszintén én sokszor tényleg nem tudtam hova rakni a cselekményeket és nem csak az ugrálások miatt. Ténylegesen ott volt a baj, hogy két könyvet próbáltak teljes egészében belerakni a második évadba, ez pedig nem sikerült valami jól. Néha azt se értettem, a varjak minek vannak ott, Alina pedig sokszor csak állt, mint aki nem tud magával mit kezdeni. Nem mondom azt, hogy alig vártam, hogy a végére érjen az évad, de ezek után nem tudom eldönteni, szeretném-e, hogy legyen második évad. Erőltetett volt az egész és sok minden zavart – ismétlem úgy, hogy nem olvastam a könyveket.

A vége viszont nagyon tetszett. A könyvek hiányában is azt mondom, hogy az nagyon szépen lett megcsinálva (és külön pacsi a stáb valamelyik tagjának, akinek köszönhetően a könyvmolyok meme áradattal önthetik el a netet az egyik backsage képpel). Összességében jó és rossz is volt. Nem azt mondom, hogy bántam, hogy megnéztem, sőt. Viszont szerintem jobban is meg lehetett volna írni ezt a forgatókönyvet.

Valamint meg kell jegyeznem, hogy ha lesz is harmadik évad (tényleg vegyesek az érzéseim azzal kapcsolatban, hogy legyen-e egyáltalán), akkor biztos, hogy eredetiben fogom nézni, hiszen a karaktereket úgy sokkal jobban kiadja (legalábbis ahogy megnéztem egy-két jelenetet), különösen az Éjúrt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉVADKRITIKA - KI VAGY TE

Egy ígéretes fiatal rendező, a hazai filmiparban

Bemutatták a Dűne 2.-t, megvan, mikor jön Magyarországra