Hat hét

Leírás:

Zsófi, a lobbanékony középiskolás örökbe adja újszülött gyermekét egy régóta várakozó párnak. A szülést követően azonban kétségek merülnek fel benne. A magyar törvények szerint hat hete van, hogy meggondolja magát.

Véleményem: 

 Pár hónappal ezelőtt bukkantam rá erre a filmre. Mindenhol jókat olvastam róla és egy időben nagyon fel volt hype-olva az egész, de nem ezért húztam a megnézését. Hanem maga a tény miatt, hogy magyar filmről van szó. Fejlődik a magyar filmipar, de ezt továbbra is Amerikában csinálják jobban. Véleményem szerint. Azonban meg kell mondjam, nem lett egy nézhetetlen film. Összesen egyszer néztem rá, hogy hol tart a film, akkor is csak azért, mert az időt akartam szemügyre venni. 

 Maga a film ugye egy középiskolás élsportoló lánynak az életét mutatja be, aki legnagyobb bánatára terhes lesz, mégsem az abortusz, hanem inkább az örökbe adás mellett dönt. Hiszen neki az élsport a legfontosabb és túl fiatalnak érzi magát. A sportcsapatban azonban erről mit sem sejtenek. Úgy tudják, Zsófinak műtétje lesz és emiatt nem vehet olyan aktívan részt az edzéseken. Mindössze egy társa tudja az igazat. 

 Az örökbefogadó szülők pedig alig várják már a kis jövevény érkezését, akire évekig vártak. Ám a félelem még mindig ott van. Mi van, ha Zsófi meggondolja magát? Én is ezt kérdezgettem magamtól és a végére valamilyen szinten választ is kaptam. Ám az odáig vezető út is érdekesnek volt mondható. A karakterek teljesen valósághűek, bár a magyar színészeken valahogy jobban látszik az, hogy csak egy szerepet játszanak és ez minden magyar film egyik negatívuma nálam, ezen kívül viszont nem sok gond volt a filmmel. A második, amit meg tudnék említeni hibaként az a vágóknak a munkája, ami néhol borzalmasra sikeredett. Ám nem tette nézhetetlenné a filmet, így néha csak elsiklottam felette, megemlítenem azonban meg kell.

 Zsófi karakterében szerintem minden lány egy kicsit magára talál. Legalábbis ahogy én látom a lányokat, szerintem mindenkiben van egy kicsi Zsófiból. Főleg, aki szintén élsportoló. Hiszen a sport, főleg az élsport világa olyan, ami áldozatokat követel. Ez a film pedig nagyon jól bemutatja azt, amikor egy fiatal anyukának hat hete van a választásra: Élsport vagy gyerek? Nem mondom el, mi lesz a vége, hiszen akkor senki sem nézné meg a filmet viszont nagyon szeretem, hogy így lett lezárva a történet. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉVADKRITIKA - KI VAGY TE

Egy ígéretes fiatal rendező, a hazai filmiparban

Bemutatták a Dűne 2.-t, megvan, mikor jön Magyarországra